Riktlinjer för en lyckad walk-in-closet

Allas våra dröm är väl att ha ett riktigt dressingroom eller en walk in closet att stövla in i.
Vi har planerat en walk in closet på 12 kvm. Jag får tyvärr inte ha denna för mig själv, utan jag och min sambo skall dela på denna. Men det ska nog gå bra...
Jag har inte börjat att planera detta då vi inte ens slagit fast kök, badrum och andra väsentligare saker.
Men man blir så glad av planera lite i huvodet så här kommer en lista på vad jag tycker ett dressingroom bör ha.
Jag varnar Er för at gränsen mellan  lyxigt och "tacky" är hårfin. Det gäller att få till det ;)
  • Ljus heltäckningsmatta
  • Helkroppsspegel
  • Sminkbord med många lådor för smink, nagellack mm
    Lådorna så att det alltid ser städat ut på bordet.
  • Sminkspeglar a la Hollywood (haha) över bordet
(ikea)
  • Kristallkrona, men då vill det till att man har lite höjd och kvm att leka med. ("tackyvarning")
  • Hyllplan till skor
  • Stångar och fack till kläderna
  • Smyckesfack. Själv använder jag såna som min pappa har i verkstaden med skruvar och annat i. Kanon bra med alla dessa små fack man kan dra ut och in. På så vis hittar man alltid vad man vill ha. Mycket praktiskt! Jag har köpt mina på ÖB, där är dom svarta/genomskinliga och neutrala. Klockrent!
  • Lodräta stångar till solglasögan, scarfsar mm.
  • En stol eller pall

Har Ni några andra ideér så hade jag blivit väldigt tacksam! Man vill ju inte att ngt skall gå förbi en!





Kommentarer
Postat av: Åse - Interiörguiden

Om jag någon gång får tillräckligt med plats till att bygga en walk in closet så vet jag precis vart jag ska titta för att få goda råd!



Tack för din kommentar på min blogg! Ha en bra dag.

2010-07-21 @ 07:57:32
URL: http://interiorguiden.blogspot.com/
Postat av: Jess

Kristallkrona är verkligen snyggt att ha i ett rum där man inte hade tänkt att det skulle vara. Är lite sugen på att ha en kristallkrona på toan :P

2010-07-21 @ 14:44:55
URL: http://www.jessjess.se
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Åhhh vad härligt med en walk-in-closet! Tror att du har fått med många bra tips här :-)

2010-07-21 @ 21:38:31
URL: http://designtjejen.hemmakanalen.se
Postat av: Tess

Ha! Det var ingen dum idé, på toaletten!

2010-07-22 @ 10:51:27
Postat av: Smsa Låna

Jag vet inte riktigt hur jag hittade din blogg, men jag är glad att jag gjorde det :D. Prenumererar nu på din blogg på BlogLovin'!

2011-07-19 @ 11:09:26
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0